چالش های کسب و کار اینترنتی

ضمن سلام و احترام در خئمت شما هستیم با برگزیده ای از چالش های فروش اینترنتی در ایران ؛

  • امروزه با اوج گیری چشم گیر فعالیت های مجازی شاهد رونق فزآینده کسب و کارهای مجازی هستیم و شاید بهتره بگیم این رشد چشم گیر بدلیل نیاز بازار به حضور مشاغل اینترنتی بوده ، قطعا” این اوج گیری و این توسعه مانند تمام عرصه های نو ظهور چالشها و کسریهای متفاوتی داره که تنها راه حل اون پیشروی و دیده شدن و شناسایی این چالشهاست چرا که در این شرایط برطرف کردن این چالشها واقع بینانه تر میشود و قابل پیش بینی تر .

در ادامه پنج چالش اصلی در کسب و کارهای اینترنتی رو مطرح میکنیم که البته این بخش کوچکی از چالشهای امروزه بازار آنلاین است .

بازار سنجی صحیح و پیدا کردن سرخط های درست فعالیت خود برای معرفی کالا و یا خدمات در فضای اینترنتی ؛

  • بازار سنجی صحیح و پیدا کردن سرخط و یا همان عطف فعالیت میتونه شمارو تو جایگاه درست و یا غلطی بگذاره که به طور موثر در ثبات فعالیت شما دیده میشه ، اگه بخوام خیلی عامیانه در این خصوص بگم باید با اشاره به چند فضای حضور اینترنتی مثل اهمیت های کلمات کلیدی در موتورهای جستجو مانند گوگل و یا هشتگهای موثر در اینستاگرام اشاره کنم و در واقع شما در ابتدای راه باید فعالیت و جایگاهی که به طور اختصاصی در نظر دارید را بررسی کنید و با هدف مشخص برای رسیدن به اون جایگاه فعالیت مجازی خودتون رو شکل بدید.

تشکیل تیم و یا گروه متخصص عرصه فضای مجازی و اینترنتی ؛

  • همیشه تو همه زمینه ها و عرصه های نوظهور و یا حتی کهنه پیدا کردن و تشکیل یه تیم موثر ومتعهد که دارای دانش فنی و علمی واقعی باشن سخت ترین بخش کارو تشکیل میده و خب اگر بخوایم واقع بینانه نگاه کنیم ارزشمندترین سرمایه هر کسب و کاری نیروی انسانی اون کسب و کاره و همین موضوع با در نظر گرفتن شرایط فعلی تمام صاحبین کسب و کارهارو با چالش سختی مواجه کرده چرا که با توجه به نگاه اشتباه به همکاری به صورت دورکاری در اکثر فعالیتهای این حوزه دورکاری تعهد نداشتن به زمان کار و حضور مداوم تلقی شده و همین موضوع باعث شده تا نیروهای غیر متعهد و البته کم تجربه حضور بیشتری در این عرصه برای تقاضای همکاری داشته باشند و این مهم با بررسی دقیق تر صاحبین کسب و کار میتونه چالش پر خطری برای شروع و رشد کسب و کار شما باشه.

معرفی و تبلیغات کالا و یا خدمات ؛

  • خب ما با در نظر گرفتن رد شدن صحیح از دو چالش ذکر شده قبلی میرسیم به اینکه باید برای کالا و یا خدمات و برند( نام تجاری انتخاب شده ) خودمون روش مناسبی برای معرفی و تبلیغات انتخاب کنیم ، قدم اول اینه که باید بدونیم کجا حضور پر رنگتری داشته باشیم که موثر تر دیده بشیم ؟! شاید بپرسید موثرتر دیده شدن تفاوتش با دیده شدن چی هست؟ خب باید عرض کنم که تاثیر حضور شما در جامعه هدف مشتری های شما باعث میشه شما سوخت تبلیغات کمتری داشته باشید به عنوان مثال یک فعالیت اینترنتی در زمینه آرایشی و بهداشتی نباید در فضاهای عمومی و با اکثریت آقایان تبلیغی انجام بده چرا که دیده میشه اما انتخاب نمیشه و حالا که جامعه هدف مشخص رو پیدا کردیم برای معرفی باید بتونیم آنالیز بهینه داشته باشیم از استارت و پایان هر حضور تبلیغاتی ، خب شاید بگید این یعنی چی؟! و باید بگم این یعنی باید بتونیم تک تک اون جامعه هدف تبلیغاتی رو آنالیز کنیم که بدونیم تکرار حضور در کدوم جامعه باغث رشد بهتری شده و برای تکرار اولویت انتخاب رو با همونها انجام بدیم .

حمل و نقل کالا و یا سرویس دهی خدمات ؛

  • همونطور که بزرگترین مزیت کسب و کار اینترنتی محدود نبودن به یک جغرافیای ( محدوده فعالیت ) مشخصه ، میتونه شمارو با چالش سختی مواجه کنه که بعد از خرید خریدار چطور باید کالا و خدمات مورد ارائه به خریدار برسه؟! خب باید عرض کنم که این چالش با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل زیاد میتونه سرنوشت کسب و کار شمارو تا بخش زیادی متحول کنه و باید بتونید این بخش مهم رو مدیریت کنید چرا که در کنار فروش و عرضه کالا و خدمات با کیفیت سرعت و روش ارسال و تکمیل سفارش خریدار شما نکته مهمی هست که در صورت مدیریت نشدن میتونه شکست کسب و کار شمارو رقم بزنه.

کسب نظر سنجی و رضایتمندی خریدار کالا یا خدمات شما ؛

  • چالش پایانی کسب و کارهای اینترنتی کسب رضایتمندی از مشتریان است ، یعنی همواره دغدغه این رو داشته باشید که آیا مشتری که کالا و خدمات شمارو دریافت کرد ازش بتونید بپرسید نکات منفی و یا مثبت شمارو ارزیابی و نظر سنجی کنه و اگر از این مهم چشم چوشی کنید قطعا” با سکوت در مرور فروش خود مواجه میشید چرا که کسب و کار مجازی جامعه بسیار بزرگتری از کسب و کار فیزیکی رو در بر داره و نظر سنجی از خریداران باعث بروز بودن و رفع نکات منفی فعالیت شما میشه و مهمتر از همه اهمیت دادن به نبض کسب و کار شما یعنی همون خریداران ایجاد آرامش عمیقی در انتخاب شما برای تکرار خرید میکنه یعنی اگر شما همواره به تعهد بعد از خرید پایبند باشید خریدار با آرامش بیشتری شمارو برای خریدهای بعدی انتخاب میکنه .

در پایان دیدگاه ما حضور پر رونق کسب و کارها در تمام عرصه ها است چرا که تنها در این شرایط باعث رشد و رونق موثری تری هستیم و همواره رقابت صحیح تنها دلیل رشد و شکوفایی میشود

تیک و پیک | TIKOPIC